Da li Vam zaista treba web sajt?

Da, ako želite da proširite svoje poslovanje i dosegnete veliku publiku. Prisustvo na mreži postaje iz godine u godinu sve važnije.

Veliki broj preduzeća i pojedinaca koriste internet kako bi se što bolje predstavili svojoj publici. Iako danas postoji još puno opcija kojima možete kreirati prisustvo na mreži, naše mišljenje je da će još dugo vremena za većinu poslova web sajt biti neophodan.

U kombinaciji sa društvenim mrežama i raznim platformama dobijate zapravo najbolji model predstavljanja u digitalnom svetu.

Društvene mreže su danas jako popularne za oglašavanje, ali uzmite u obzir da za veliki broj fizičkih ili digitalnih proizvoda one služe samo kao kanal do web sajta na kome će se zapravo desiti prodaja.

Društvene mreže nikad neće imati nivo kontrole ili podešavanja kao što to imaju web sajtovi.

Pokušaćemo ukratko da Vam objasnimo zašto Vam zaista treba web sajt u 2023.godini.

Za koje oblasti može da se koristi web sajt?

Bukvalno za sve!

Za bilo koji posao, za predstavljanje, za učenje, šta god Vam padne na pamet. Ipak je najčešća upotreba web sajtova vezana je za predstavljanje, prodaju, brendiranje i oglašavanje.

Web sajt prilagodjen korisniku sa informacijama o Vašem poslu i proizvodima koje možete ponuditi je u ovom trenutku najbolja reklama uz pomoć koje možete doći do potecijalnih kupaca širom zemlje ili sveta.

Bez obzira da li dodjete do kupca plaćenim ili organskim putem.

Mi smo uvek za kombinaciju u koju su uključene obe metode!

Web sajt pruža priliku da pokažete svoj brend u najboljem svetlu i budete rame uz rame sa najboljim iz svoje branše. Pa čak i bolji ako ste u pravim rukama. Ne postoji efikasniji način promovisanja od web sajta i nijedan način reklamiranja u stvarnom svetu nije tako dobar.

Medjutim, ni ovde ne postoje prečice i ime se gradi godinama.

Ali ako ste dugo na internetu, objavljujete dobre članke i video zapise ili nudite interesantne proizvode, uspeh će doći. Ljudi lako prepoznaju kvalitet čak i ako se ne razumeju u neku oblast.

Tako je najlakše komunicirati sa potencijalnim klijentima i graditi odnose sa njima.

Kod svakog web sajta je dobra stvar što kupci mogu da mu pristupe kada god požele. To je činjenica koju svi znaju i koja omogućuje kupcima da kupuje kod Vas tokom 24 časa.

To je ono što zovemo kupovinom iz fotelje!

Čak i ako ste mali, na ovaj način Vam se pruža prilika da Vaše preduzeće raste neverovatnom brzinom i dopre do ljudi do kojih ne biste došli na neki drugi način. Sa dobro izradjenom stranicom koja je pregledna i koja ima dobar opis proizvoda, pola posla je završeno.

Postoji puno malih trikova pri izradi stranice koji će lako pogurati prodaju.

Web sajt može biti informativna baza znanja, kao što je Wikipedia. Veliki broj ljudi upravo na ovakvim mestima pronalazi brzo i lako odgovore na svoja pitanja. Za video tutorijale i zabavu broj jedan je YouTube.

Zato mnoge web stranice crpe informacije upravo sa ovakvih mesta. Nekim preduzećima je tako lakše da pruže informacije i što bolje predstave svoj proizvod.

Da li je web sajt obavezan alat u poslovanju?

Apsolutno, nećete biti toga svesni toga dok ne budete imali svoj web sajt. Videćete kako Vam se javljaju ljudi do kojih niste sanjali da ćete doći.

Uz puno rada, uspeh je neizbežan.

Posedovanje web sajta je jako važno ako želite da Vaše poslovanje ostane konkurentno u današnjem digitalnom svetu. Web sajt koji je dobro pozicioniran pruža veći broj ulaza i poboljšava svest o Vašem brendu.

To su dve ključne komponente ako želite uspeh na današnjem tržištu.

Web sajt je posebno važan malim preduzećima koja se razvijaju. Sada imaju mogućnost da svoj izlog prikažu na mreži i kupcima koji su van njihovog geografskog područja.

Tako izlaze iz okvira „kupuj lokalno“.

To je velika prilika da mala preduzeća razviju svoje poslovanje i zato je važno da i oni imaju svoju web stranicu.

Snažno prisustvo na mreži može biti pravi uspeh za bilo koji posao.

Web sajt pokazuje da zaista postojite!

Svakoj firmi je potreban web sajt za pokretanje web poslovanja u današnjem digitalnom svetu.

Da li Vam zaista treba web sajt? Da, ako želite da proširite svoje poslovanje i dosegnete veliku publiku. Prisustvo na mreži je obavezno!
Bez web sajta se odričete puno toga, na prvom mestu kočite Vaše poslovanje. Ako ništa drugo web stranica će dokazati Vašoj publici da zaista postojite.

Tako ćete predstaviti proizvod ili uslugu koja je dostupna kupcima u nekoliko klikova.

Danas kada je ljudima nešto potrebno, oni se obraćaju Google-u. Za sve i svašta traže na njemu odgovore. Zato pretraživači poput Google-aigraju važnu ulogu u poslovanju svakog web sajta.

Bez web prezentacije apsolutno ne postojite u digitalnom svetu, a sve više i u realnom.

Kupci Vas neće pronaći u pretragama i neko drugi će preuzeti posao koji ste mogli baš Vi da pružite.

Ako ništa drugo, danas gotovo nemoguće uspešno poslovati i napredovati bez web sajta.

Da li društvene mreže mogu da zamene web sajt?

Ne!

Najveća prednost društvenih mreža je to što ne zahtevaju preveliko znanje da se na njoj započne posao. Medjutim poslovanje na njima je ograničeno. Ali društvene mreže su jedan od najboljih alata, pored Google Ads-a, koji može da usmeri kupce ka Vašem web sajtu.

Nije potrebno nikakvo znanje programiranja ili druge veštine da biste kreirali stranicu na Instragram-u ili Facebook-u.

Ove platforme stalno razvijaju i dopunjuju funkcije što značajno olakšava ažuriranje Vaše stranice.

Društvene mreže imaju još jednu veliku prednost, besplatne su. Ali samo donekle. Da biste bili vidljivi na njima gotovo je sigurno da ćete morati da koristite plaćene reklame na njima.

Donekle su dobre za firme koje nemaju velike budžete. Ali ako razmišljate i radite na duge staze, nemojte im davati preveliki značaj. Shvatite ih kao jedan veliki oglasnik koji će poslužiti da publiku dovedete na svoj web sajt.

Obavezno koristite GA4, jer to je najbolja besplatna analitika koja će Vam omogućiti da pratite sa kojih sve kanala dolaze Vaši posetioci.

Jako važno je da znate jednu stvar koju mnogi korisnici društenih medija zanemaruju.

Morate znati da niste vi vlasnik naloga i sadržaja, već platforma na kojoj radite objave.

Da li Vam zaista treba web sajt? Da, ako želite da proširite svoje poslovanje i dosegnete veliku publiku. Prisustvo na mreži je obavezno!

Zapravo, web sajt je jedna od retkih stvari u digitalnom svetu gde ste Vi vlasnik. U svim ostalim slučajevima ste vlasnik dokle god plaćate ili odgovarate pravilima platforme na kojoj ste.

To znači da ako društvena mreža padne ili odluči da ukine svoje usluge, sav Vaš sadržaj će nestati.

A to znači da će Vaši pratioci koje ste sticali godinama jednostavno u jednom trenu nestati.

Dobar web sajt čini da izgledate profesionalnije

Većina ljudi gubi poverenje ako je web stranica loša. Zato je vrlo važno da ona bude čista i jasna. Redovnim ažuriranjem i ubacivanjem novih artikala povećavate svoj kredibilitet.

Potencijalni kupci će Vam više verovati, jer u digitalnom dobu posetioci traže da sve informacije na web sajtu koje su im potrebne budu na jednom mestu.

A sve to može postići bez ikakvog problema i najmanja firma. Ako nemate veliki budžet neka Vaš web sajt ima samo 1 stranicu. Lako je kasnije uraditi dopunu. Svako može da kreira Facebook stranicu ili Instagram nalog sa lažnim podacima.

Ali profesionalno uradjena web stranica legitimizira Vašu firmu na način koji nije moguć ni na jednoj društvenoj mreži.

Ako želite da započnete posao ili ga proširite ne postoji bolji način da to uradite nego korišćenjem web sajta.

Dobar e-commerce web sajt će Vam doneti više kupaca i povećaće Vam konverzije. Ali morate znati da je dobro uradjen web sajt samo početak Vašeg digitalnog poslovanja.

Mnogi ljudi nisu čuli za optimizaciju web sajta za pretraživače.

Bez toga je gotovo nemoguće doći do prve stranice na Google-u ako postoji konkurencija.

Dobar web sajt čini da izgledate profesionalnije

Zato je naš savet da pri izradi web sajta uvek odvojite budžet za SEO. Bez njega nema uspeha, niti prve stranice na Google-u.

I probajte razne kanale.

U nekom poslu društvene mreže Vam mogu doneti puno poseta, u nekom drugom će možda biti efikasnije plaćeno oglašavanje na Google-u. Najbrži i najefikasniji put je Google Ads, ali potencijalni kupci uvek više veruju organskim rezultatima pretrage.

Ali kao što smo rekli, najidealniji scenario je da se dva puta pojavite na 1 stranici Google-a.

Organski i preko plaćene reklame.

Web sajt može postati centar Vašeg poslovanja

Danas je postalo normalno da kada tražite neku informaciju ili proizvod to uradite preko nekog pretraživača poput Google-a. Tako da web sajt postaje prvo mesto na kojem Vas potencijalni kupci upoznaju.

Na Vama je da im što jednostavnije objasnite čime se bavite i zašto da izaberu baš Vaš proizvod ili uslugu.

Prisustvo na mreži, bez obzira na industriju, je danas postalo obavezno.

Mnogo preduzeća i dalje ne shvata da su ih kupci našli preko interneta i da su se dobro pripremili za kupovinu. Bukvalno više od pola posla možete da obavite putem web sajta.

Pod ovim mislimo i na online i offline prodaju. Rezultat snažnog prisustva na mrežama može dovesti samo do povećanja Vaših prihoda.

Važan je prvi utisak. Web sajt praktično postaje lice Vaše kompanije, a potrošači stiču prvi utisak o Vašem brendu na osnovu izgleda Vaše web stranice.

Čak i ako ste mali lokalni restoran, velike šanse su da odredjen broj Vaših klijenata dolazi kod Vas upravo zbog dobre prezentacije Vašeg web sajta. To znači da su oni na osnovu Vašeg web sajta rešili da ručaju baš u Vašem restoranu.

Zato profesionalno uradjena web stranica može biti ključna za poslovanje. Posmatrajte to kao ulaganje u budućnost Vašeg poslovanja.

Često to može biti razlika od par stotina eura izmedju loše i dobre web stranice. Loša web stranica postaje vrlo lako antireklama.

Zato budite obazrivi sa kime radite i posvetite malo vremena istraživanju kakav biste web sajt želeli da Vam neko izradi.

Mi obavezno koristimo upitnik koji prosledjujemo našim klijentima pre izrade sajta kako bismo imali predstavu šta zapravo žele i koji sajtovi im se dopadaju.

Za klijenta je to pola sata posla koji puno olakšaju proces izrade web sajta.

Koji su aspekti važni na web sajtu?

Samo postojanje web sajta nije garancija da ćete steći dobar prvi utisak kod posetioca. Vaša web stranica se mora brzo učitavati i mora biti pregledna i laka za navigaciju.

U suprotnom ćete vrlo lako izgubiti kupce. Istraživanja pokazuju da 90% posetioca stiče utisak na osnovu dizajna web sajta.

Zato je važno imati fokus na sledeće stvari:

$

Jednostavna navigacija.

Ne treba ništa komplikovati i treba posetiocima omogućiti da surfuju Vašom stranicom bez problema. Ako je navigacijski meni komplikovan, to će obeshrabriti posetioce da dalje istražuju Vašu web stranicu.

$

Atraktivan dizajn.

On mora biti bez greške i dosledan na svakoj stranici. Vrlo je važan izbor fontova i njegova veličina. Izbor boja i fotografija može puno pomoći da posetioci nastave sa istraživanjem Vaše web stranice. Ali treba voditi računa da se u tome ne pretera. Pri izradi stranice, uvek se trudimo da se pridržavamo sistema 60-30-10 kada su boje u pitanju. Profesionalan web dizajn mora da ima kombinaciju lako čitljivog sadržaja i modernog dizajna

$

Kvalitetan sadržaj.

Content is king! Dobar sadržaj je vrlo važan svakom web sajtu. Ne samo za posetioce već i za Google jer on ne može da zaključi čime se vi bavite na osnovu fotografija na Vašem web sajtu. On pomaže i Vašoj publici pružajući sadržaj koji nisu videli na drugom mestu. Njegov zadatak je da pomogne posetiocima da razumeju što lakše Vaš brend i proizvode ili usluge koje im možete pružiti.

$

SEO.

Već smo pomenuli koliko je važna optimizacija svakog web sajta za pretraživače. Nećete biti svesni koliko je bitno dok to ne budete uradili. Zapravo istražite na Google-u ovu temu. Otkrićete koliko je ona važna za online poslovanje. Postoje specijalizovane agencije koje se bave samo ovim poslom. Mi Vam toplo preporučujemo da što pre istražite SEO! Da znate da niko ne može biti na 1 stranici na bilo kom pretraživaču bez uradjene optimizacije za pretraživače

$

Brzina učitavanja.

Današnji internet je vrlo brz pa zašto to ne iskoristiti? Ali morate da znate da brzina učitavanja web sajta zavisi od nekoliko faktora. Na prvom mestu od teme na kojoj se gradi web stranica i na hostingu. Zavisi da li je prezentacioni ili e-commerce web sajt. Koliko i koje plugin-ove koristi web sajt. Ali ne brinite, postoji puno alata koji će nam pomoći da smanjimo brzinu učitavanja web sajta. Ako stranicu rade profesionalci podrazumeva se brzo učitavanje

$

Brze i jednostavne transakcije.

Ovo se oslanja na jednostavnu navigaciju. Web sajt mora biti dizajniran da se kupovina odvija glatko i da svaki korak bude jednostavan i razumljiv svakom posetiocu. Korpa za kupovinu mora biti vidljiva, a naplata mora biti brza i jednostavna.

Zaključak
 

Naš iskreni savet je da ako nemate svoj web sajt, počnete da razmišljate o tome. To je nešto što se danas podrazumeva. Istražite konkurenciju, to će Vam pomoći da shvatite svoju poziciju.

Sve zavisi od Vas.

Web sajt će Vam omogućiti da se povežete sa novim ljudima. Neki od njih će početi da Vas prate i tako ćete izgraditi vernu zajednicu koja će pratiti Vaše nove objave.

Vremenom ćete steći kredibilet koji će Vam nakon nekog vremena omogućiti da povećate promet i zaradu. Biće mnogo lakše doći do klijenata koji nisu samo iz Vašeg grada.

Dobrom analizom uz pomoć GA4 ili nekim drugim alatom shvatićete šta zapravo Vaši kupci traže.

Kako god, nemojte se plašiti novog početka!

Izrada web sajtova

Nema Vas na internetu, Vi praktično ne postojite. Pretraživači su postali prvo mesto na kojem Vaši potencijalni klijenti ili kupci traže rešenje za svoj problem.

SEO optimizacija

SEO optimizacija unapredjuje kvalitet web sajta i povećava količinu organskog saobraćaja od pretraživača ka Vašem web sajtu.
Šta je SEO? To je skraćenica od Search Engine Optimizationi predstavlja optimizaciju web sajta za pretraživače

Google Ads oglašavanje

Google Ads oglašavanje je toliko unapredjeno da gotovo ne postoji format, ekran ili kanal gde ne može da se prikaže Vaš oglas u okviru Google platforme.

Kontakt

8 + 4 =

Kontakt info

Bose Milićević 8,
11000 Beograd

+381 63 221 770

info@smartthink.rs

Pratite nas