SEO optimizacija
Šta je zapravo SEO optimizacija sajta?
SEO je skraćenica od Search Engine Optimization i bukvalni prevod bi bio optimizacija sajta za pretraživače. SEO optimizacija unapredjuje kvalitet web sajta i povećava količinu organskog saobraćaja od pretraživača ka Vašem web sajtu.
U ovom slučaju se podrazumeva da su rezultati pretrage prirodni, tj.da je neko došao na Vaš web sajt pretragom na Google-u, a ne preko plaćenih reklama.
Kada pomenemo pretraživače prvenstveno mislimo na Google. I zato je važno da budete što bolje plasirani na prvoj stranici. Jer što ste bliži mestu broj jedan, imaćete više poseta. A samim tim i veću zaradu i profit.
Zato je važna SEO optimizacija sajta!
Jer bez kvalitetnog sadržaja i optimizacije svake stranice Vašeg sajta nećete imati uspeha na internetu. Mnogo ljudi misli da su izradom web stranica završili ceo posao oko web sajta, medjutim to nije tako.
Da bi Vaša stranica bila uspešna i da bila na prvoj stranici Google-a morate uraditi optimizaciju. Oni koji to znaju i koji su to uradili su već na prvoj stranici. Ostali će tavoriti i ne znajući da postoji način da Vas Google-ov algoritam nagradi za optimizaciju i znatno popravi Vašu poziciju na organskim pretragama.
Da li je svakom sajtu potrebna SEO optimizacija?
Naravno, SEO optimizacija je neophodna svakom sajtu. Optimizacija sajta obuhvata prvenstveno menjanje ili dopunu sadržaja koji će dovesti do poboljšanja rangiranja web sajta za odredjene ključne reči.
Ne manje važno je uklanjajnje grešaka ili prepreka za indeksiranje sadržaja Vašeg sajta. Postoji puno stvari koje treba uraditi. Da znate da napredna SEO optimizacija nikada nije uključena u cenu izrade web sajta.
Podrazumeva se da se ona uradi nekome samo ako on to zahteva. Glavni razlog je to što zna da bude jako obiman i komplikovan posao.
To programeri i web dizajneri ne znaju da urade na medior ili senior nivou, pa čak ni na junior nivou. I zato mi kažemo da je izrada sajta u suštini manje od pola posla.
Pročitaj više
Zapravo pravi veliki posao Vas tek onda očekuje. SEO optimizacija web sajta podrazumeva bar 6 do 12 meseci rada.
Možda Vam to deluje puno, ali zaista je potrebno toliko rada da bi sve funkcionisalo kako treba. Puno stvari mora da se proba i promeni da bi se došlo do najboljih rezultata.
Jer Google-u treba više nedelja da prihvati neku novu stranicu ili promenu na sajtu.
Zato veliki deo posla u Seo optimizaciji otpada na analize.
On-Page i Off-Page SEO optimizacija web sajta?
On-Page i Off-Page SEO optimizacija su dve osnovne kategorije za optimizaciju web sajtova. Ako bismo želeli da Vam što jednostavnije objasnimo, onda su On-Page sve promene koje se dešavaju na Vašoj web stranici, dok su Off-Page sve aktivnosti van Vaše web stranice.
Najuopštenije bi Off-Page bilo gradjenje imidža i reputacije na internetu putem backlink-ova.
Vrlo često se SEO stručnjaci opredeljuju samo za jednu kategoriju, jer je jako teško biti uspešan i dobar u obe kategorije.
Ali sam temelj za uspešan web sajt je prvo onpage optimizacija. Off-Page je nadgradnja koja je nekad više, a nekada manje potrebna. U suštini sam obim posla na Vašoj web stranici zavisi od Vaše konkurencije.
Neke niše ne zahtevaju puno rada, dok su neke užasno teške i treba puno vremena i napora da bi se postigli rezultati. Ali ne brinite, marljivim radom rezultati nikada ne izostanu.
Radili smo već puno SEO audita i SEO optimizacija za razne niše.
Tako da znamo šta i kako treba uraditi!
Šta treba uraditi u On-Page Seo optimizaciji?
Puno toga, ali pomenućemo samo neke osnovne stvari koje su neophodne svakom web sajtu.
Prvo treba dobro uraditi analizu sajta i zapisati sve ono što nije dobro ili fali. Zatim odrediti buduću strukturu i promene na celom sajtu. Promeniti ključne reči (keywords) i uraditi analizu konkurencije na osnovu detaljnih izveštaja. Zatim napisati title tag-ove i meta description-e.
Sledi pisanje ili sredjivanje celokupnog sadržaja tj. tekstova.
Onda treba srediti i optimizovati naslove i podnaslove (od H1 do H6) i uraditi alt tekstove za sve fotografije. Naravno, moraju se sve slike optimizovati da bi se brzina učitavanja smanjila maksimalno.
Ako već ne postoji, obavezno otvoriti nalog na Google Search Console i Google Analytics 4 (GA4). Kreiranje Sitemap i Robots.txt se podrazumevaju. Ako je web stranica ozbiljnija obavezna je aktivacija Google Tag Manager.
Zahvaljujući dobrim alatima kao što je Screaming Frog dobićemo detaljnu „krvnu sliku“ Vašeg web sajta. Tako ćemo lakše popraviti strukturu unutrašnjih linkova i popraviti duplirani sadržaj na Vašoj web stranici.
I još mnogo toga….
Da li treba još nešto uraditi u On-Page SEO optimizaciji web stranice?
Da, još puno toga. Uklonićemo sve 404 stranice i uraditi 301 redirekciju web stranica gde god je to potrebno.
Pregledaćemo sve izlazne linkove i proveriti da li su dofollow ili nofollow. Ako je potrebno dodaćemo u saradnji sa Vama neki video, infografik ili tekst za koji mislite da je bitan za Vaše poslovanje. Poboljšaćemo vreme učitavanja web stranice ispod tri sekunde.
Sredićemo da Core Web Vitals bude u zelenom.
Daćemo Vam savete kako da Vaši programeri urade responsive dizajn sajta i kako da Vaša web stranica bude Mobile Friendly (vrlo važno jer je Google definitivno prešao na Mobile First Index).
Ako nemate, ubacićemo linkove sa Vašeg sajta ka društvenim mrežama kao što su Facebook, Twiter, YouTube ili Instagram.
Call to Action je svakako jedan od najbitnijih koraka kako biste povećali profit na Vašoj web stranici. I na kraju da pomenemo sadržaj Vašeg sajta.
On mora biti unikatan i napisan u SEO svrhe.
Pročitaj više
Bez dobro napisanog teksta, sa pravim ključnim rečima, niko ne može očekivati dobar rezultat.
Mi tekstove pišemo sa velikom pažnjom. Svi oni na kraju prolaze kroz detaljnu analizu uz pomoć WDF IDF formule. Verujte da ovaj proces retko ko radi, a vrlo je bitan da biste bili na prvoj stranici Google-a.
I zato ne zaboravite rečenicu “content is king”!
Šta je off-Page SEO optimizacija sajta?
Off-Page SEO optimizacija je najprostije rečeno sve ono što se radi za poboljšanje pozicije na pretraživačima, ali ne na Vašoj web stranici.
Suština off-Page SEO optimizacije je gradnja link profila, isključivo sa web stranica koje imaju dobar sadržaj i visok Domain Authority (DA). To znači da je potrebno napraviti linkove (veze) sa nekog sajta prema Vašem sajtu.
Što taj sajt ima veći Domain Authority, to ćete Vi imati više koristi. Ako pravilno rasporedite Link Juice na Vašoj stranici, tako će rasti i Domain Authority Vašeg web sajta.
Ako malo obratite pažnju videćete koliko web sajtova ima linkove prema drugim web sajtovima. Puno njih svoj opstanak na mreži zasniva upravo na gradnji backlink-ova.
Ali morate da znate da Google ceni samo prirodnu izgradnju backlink-ova i da nema toleranciju prema kupovini backlink-ova.
Ako Google shvati da ste tako nešto uradili, neizbežna je kazna.
Pročitaj više
To znači da ćete u najgorem slučaju dobiti manuelni penal i da će Vaš web sajt potpuno nestati iz pretraga na Google-u.
Zato je bitno koristiti samo White Hat tehnike za izgradnju backlink-ova iz Vaše niše.
Black Hat tehnike Vam mogu dati brzo dobre rezultate, ali ako radite na duge staze zaboravite ovu tehniku.
Google algoritam je toliko moćan da mu neće biti teško da tako nešto lako otkrije!
Da li je važan Copywriter (pisac) za SEO optimizaciju sajta?
Da, on je jedna od najvažnijih karika. On mora da zna da napiše tekst koji će biti SEO optimizovan za Vaš web sajt.
Mora da piše jasno i razumljivo kako bi svi što bolje razumeli šta Vi u stvari nudite. On mora da izgradi poverenje kod kupaca i da ih uveri da ste Vi najbolje rešenje za njih. A sve to na kraju daje povećanje prodaje Vaših proizvoda ili usluga.
Zato je danas posao dobrog Copywriter-a jako tražen!
Mnogi pomisle da će problem pisanja tekstova rešiti kopiranjem nekog teksta sa nekog drugog sajta. Ali nemojte da nasedne na ovaj jeftin trik. Google o tome jako vodi računa. Zato će uzeti u obzir samo tekst koji je prvi objavljen. Kopiju tog istog teksta će ignorisati i neće ga pozicionirati.
Čak i da promenite red reči u tekstu, ni to neće proći. Još jedan savet. Kada god objavite ili promenite sadržaj teksta na Vašem web sajtu, obavezno ga odmah indeksirajte u Google Search Console.
Razlog je što mnogi prate objavljivanje novih tekstova i jednostavno Vam ga ukradu.
Jer ko prvi indeksira, tekst je njegov!
Zašto je važna SEO optimizacija web stranice?
Zato što na taj način olakšavate Google-u da sazna čime se Vi zapravo bavite. Jer ako nemate ili ako nisu savršeno jasni i optimizovani Title Tag, Meta Description i H1, Google neće znati čime se Vi bavite i šta zaista nudite.
Vrlo važno je da shvatite da Google ne vidi i ne razume slike koje postavljamo na web sajtu. Zato je važan Alt tekst koji će Google-u objasniti šta se nalazi na fotografiji.
Tek kada bude imao te informacije, Google će Vas pozicionirati. Bez obzira što Google unapredjuje svakog dana svoju sposobnost da što bolje razume korisnike, mi mu moramo pomoći SEO optimizacijom kako bismo došli do što većeg broja ljudi.
U suštini,boljom optimizacijom stranica dajemo Google-u signal da naše ključne reči za tu stranicu budu ono što korisnici pretražuju na Google-u. Veliku pomoć u tom delu imamo od sjajnog alata po imenu Semrush.
On nam daje jasan putokaz u kojem pravcu treba da krenemo. Prijavite se na Semrush za besplatnu probu i otkrite mnogo toga što nije vidljivo na prvi pogled. Tu možete lako otkriti strategiju uspeha bilo kog sajta.
Zaista ga preporučujemo od srca!
Napredne SEO taktike na web stranici
Konkurencija Vas uvek prati i zato su kod mnogih potrebne napredne SEO taktike za što bolji plasman. Ali tek onda kada se u potpunosti završi bazična SEO optimizacija svih stranica. Preporućićemo Vam dve:
Featured Snippets su istaknuti isečci koji se pojavljuju na samom vrhu stranice na Google-u. Oni se praktično nalaze iznad mesta broj 1 u organskoj pretrazi što ih čini jako vrednim. Obzirom da se nalaze na „poziciji 0“ najbolji su za povećanje CTR-a. Postoje različite vrste Featured Snippets kao što su liste, video isečci, definicije, itd. Ako želite da proverite da li neka stranica ima Featured Snippets biće dovoljno da proverite na alatu za praćenje pozicije na Semrush-u.
Schema Markup je nešto poput mape puta za Google botove. On je vrlo važan za svaku naprednu SEO optimizaciju sajta. Na taj način Google botovi pomažu Google-u da indeksira Vaš web sadržaj. A da bi što lakše razumeo Vaš web sajt i kako su povezane stranice, u tome mu pomaže Schema Markup.
SEO optimizacija ili Google Ads oglašavanje?
Mi bismo rekli da su oba načina predstavljanja web sajta bitna. Za SEO optimizaciju je potrebno puno vremena i novca za rezultate, ali ti rezultati traju dugo i donose veliku zaradu na duge staze.
Kod Google Ads oglašavanja rezultati su trenutni i traju dokle god traje plaćena kampanja. Prilikom donošenja odluke o tome kako rasporediti budžet za PPC (plati po kliku) oglasa i SEO optimizaciju mora se voditi računa o nekoliko bitnih činjenica.
Mi možemo uraditi za Vas analizu konkurencije i Vaše niše. Tako ćemo Vam dati najbolji savet kako najpravilnije započeti proces transformacije Vašeg sajta.
Savetujemo ipak svima da koriste obe metode, jer u kombinaciji daju najbolje rezultate. To je dobro zaokružena online strategija!
Šta bolje funkcioniše, SEO optimizacija ili Google Ads? Sve zavisi šta želite da postignete. SEO optimizacija je najvažniji alat koji će na duže vreme podići Vaše poslovanje.
Zato uvek stavljamo na prvo mesto optimizaciju stranica bez obzira što je potrebno duže vreme za rezultate. Ali kada ih ostvarite, oni traju i onda je dovoljno povremeno osvežavanje i kontrola.
Google Ads oglasi Vam omogućavaju da dodjete do Vaših kupaca u par dana i da prilagodite kampanju u hodu. PPC je jako važan ako nemate puno vremena za SEO ili želite da krenete od početka silovito.
Započnite SEO optimizaciju Vašeg sajta sa nama!
Nikada nije kasno da započnete ovaj proces. Možemo Vam pružiti SEO audit (revizija/pregled) Vašeg websajta.
Tu ćete dobiti detaljno šta Vaš programer i dizajner treba da ispravi kako bi Vaš sajt bio savršen. Ako želite punu uslugu, sve iz audita možemo mi implementirati na Vašem sajtu.
Šta sve treba uraditi i koliko treba vremena i novca zavisi od slučaja do slučaja. U praksi, svaki web sajt se razlikuje.
U dogovoru sa Vama i analizom Vaše konkurencije ćemo odrediti koliko duboko treba raditi i koliko će to koštati.
Ali znajte da svaki uloženi euro u SEO optimizaciju se uvek višestruko isplati. Optimizacija nije jeftin i jednostavan proces, ali je šteta da imate dobar sajt sa dobrim potencijalom koji je na Google-u „nevidljiv“.
Vrlo često nije potrebno puno posla da biste dosegli prvu stranicu.
A mi znamo kako to postići, jer svakom sajtu pristupamo kao da je naš!
SEO optimizacija?
Ako ste zainteresovani, pozovite nas!
A možete nam poslati email sa upitom ako popunite tabelu koja se nalazi ispod ovog teksta!
Biće nam drago da organizujemo sastanak.
Čekamo Vas!
PIŠITE NAM
Opišite kakvu uslugu želite, a mi ćemo da Vam napraviti ponudu