Ultimativni vodič za Google Ads! Sve što treba da znate.

Ako imate budžet koji je namenjen za reklamu, onda ne postoji bolje mesto nego Google Ads. Tu možete savršeno da usmerite reklame samo na svoju publiku, bez rasipanja na korisnike koje Vaša roba ili usluge ne interesuju. To je Google-ov najmoćniji alat i puno vode računa o njemu jer najveći deo prihoda im dolazi upravo od Google Ads-a.

Platforma za oglašavanje na Google-u se pojavila početkom 2000. godine i tada se zvala Google Adwords. Platforma je nastala dve godine od kako je pokrenut Google pretraživač. 2018. godine je uradjen ribrending servisa i od tada nosi ime Google Ads.

S obzirom na popularnost Google-a sigurno ste bar jednom kliknuli na neki oglas kao i Vaši kupci.

Kao i svaka reklamna kampanja, što je jača i ima veći fokus, to ćete Vi imati više klikova na Vaš web sajt. A samim tim i veću prodaju. Medjutim Google kampanje su mnogo bolje od bilo koje druge marketinške kampanje ako to posmatrate kroz novac.

Zato što Vi odredjujete tačno kojoj publici treba da se isporuči Vaša reklama, Vi odredjujete tačan dnevni/mesečni budžet i optimizirate svoje kampanje kako bi postigle najbolji mogući rezultat.

Zato nije čudo da danas i mikro preduzeća i najveće kompanije koriste podjednako dobro Google Ads benefite. Jer za gotovo sve kampanje je nemoguće da Vaš mesečni budžet bude na primer 100 eura.

A na Google Ads-u može!

Zato ćemo se potruditi da Vam u ovom tekstu pomognemo da započnete svoju kampanju ili da naučite nešto novo ako ste već radili Google Ads oglašavanje.

Naučićemo Vas kako da optimizirate svoje kampanje, na koje funkcije i karakteristike treba da obratite pažnju da biste postigli najbolje rezultate i još mnogo toga.

Google Ads dozvoljava da kreirate oglase koji će se deliti publici koju ste odabrali.

Šta je Google Ads?

Google Ads je platforma za plaćeno oglašavanje na Google pretraživaču. Možete plaćati za svaki klik (PPC) koji vodi na Vaš web sajt ili na svako prikazivanje korisniku(CPM).

Google Ads je najefikasniji način da privučete nove kupce koji traže proizvod ili usluge koje možete da im ponudite. Uz Google Ads možete još povećati broj pregleda Vaše stranice, što je odlična varijanta ako imate dobar sadržaj ili zaradjujete od Google AdSense-a.

Google Ads dozvoljava da kreirate oglase koji će se deliti samo publici koju ste odabrali na svim vrstama uredjaja. I najvažnija stvar, uvek ćete se prikazati na prvoj strani iznad 1 mesta na Google organskoj pretrazi.

Oglas se može još pojaviti još i na dnu stranice, ali to zavisi od trenutka i konkurencije. Nekada su oglasi bili odvojeni i vrlo jasno označeni. Medjutim danas je Google Ads oglase praktično sjedinio sa organskom pretragom.

Jedino po čemu se razlikuju su slova Ad na početku reklame.

Ali Google Ads oglašavanje ne mora biti samo na pretraživaču, možete koristiti usluge oglašavanja na drugim Google-ovim servisima i partnerskim sajtovima. Sve se može unapred definisati. Tako dolazite do ciljane publike, a Vaš oglas će im se prikazati onda kada je to najpotrebnije.

Posle nekog vremena dobićete od Google-a analitiku koja će Vam pomoći da još bolje optimizujete Vašu kampanju. Na taj način ćete doći do još bolje publike i još bolje prodaje proizvoda ili usluga.

Zato je Google Ads toliko superioran u odnosu na konkurenciju!

Zašto je dobro Google Ads oglašavanje?

Na prvom mestu zato što se svako može reklamirati preko Google Ads platforme. Možete prilagoditi svaku svoju kampanju budžetu kojim raspolažete za taj mesec. Sam alat Google Ads je vrlo napredan i ima veliki broj mogućnosti.

Možete na primer da zaustavite ili pauzirate odredjene oglase u bilo kom trenutku. Ako želite neka napredna podešavanja, to ipak mora da Vam uradi neko ko ima iskustva u tome. Nije komplikovano, ali lako se napravi greška koja može puno da Vas košta.

Da li je Google Ads zaista tako efikasan? On je najbolji!

Neuporediv je sa konkurencijom, a tek kroz rad na njemu ćete videti koliko je ispred drugih platformi. Gotovo svako sa malo znanja može napraviti neku jednostavnu kampanju.

Da li se treba oglašavati na Google-u? Obavezno, jer Google je najkorišćeniji pretraživač sa preko 8 milijardi upita dnevno.

To je mesto gde ljudi više od 20. godina postavljaju pitanja ili traže odredjene proizvode i usluge. A Google Ads uvek daje prednost plaćenom oglašavanju. Uvek ćete biti korak ispred konkurencije. Milioni kompanija koristi usluge Google Ads oglašavanja, a to znači da iako ste organski na 1 mestu na 1 stranici, Vaš rezultat će biti ispod plaćene reklame Vaših konkurenata.

Google Ads dozvoljava da kreirate oglase koji će se deliti publici koju ste odabrali.

Zato imamo jedan dobar savet.

Čak iako ste dobro pozicionirani sa ključnim rečima koje su bitne za Vaš posao, koristi i Google Ads oglašavanje. Iz našeg iskustva, mnogo bolji rezultati se postižu na ovaj način.

Uvek savetujemo klijentima da pokušaju ovu strategiju bar na mesec dana i uporede rezultate.

Koji je najbolji način za Google Ads oglašavanje?

Kao što smo rekli uz malu edukaciju neće biti problem postaviti oglas na Google-u. I često se dešavalo da neki naši klijenti budu razočarani rezultatima oglasa koji su sami postavljali. Razlog je u tome što nisu znali pravilno da postave funkcije i da ga savršeno optimiziraju. Jer Google živi od reklama i gleda da što više zaradi.

Zato morate da naučite napredne opcije za postavljanje oglasa na Google Ads-u. Da jednostavno naterate taj sistem da radi u Vašu korist.

Dobro je koristiti šablon za PPC oglašavanje. Na taj način ćete imati sve projekte organizovane i moći ćete bolje da planirate svoje kampanje. Vrlo važno za svaku kampanju je izbor ključnih reči (Keywords). Ovo polje je jako bitno i mora se odvojiti vreme i uraditi što bolja analiza.

Zato Vam savetujemo da koristite metodu testiranja kako biste utvrdili koje ključne reči rade najbolje, a koje treba eliminisati.

Nemojte ići preširoko sa KW jer tako dobijate širu publiku, više klikova, ali manji profit.

Izrada web sajtova na WordPress platformi možda izgleda zastrašujuće ali u stvarnosti nije tako. Kao i druge agencije i mi ga rado koristimo.

Naslov i tekst oglasa su jedan od najvažnijih činilaca. Moraju biti atraktivni, jasni i da izgledaju tako da mogu da reše problem korisnika.

To je jedina kombinacija koja će dati rezultat i mora joj se pristupiti vrlo ozbiljno.

Dobro je imati više oglasa u jednoj kampanji, pa tako možete da pratite i odlučite koji oglas treba izbaciti.

Ako nas ima više, kako da budem prvi u Google Ads oglašavanju?

Ako ima više oglasa za neku ključnu reč kako biti broj 1 je možda bolje pitanje. Način na koji Google Ads rangira može biti Vaš Quality Score (QS). To je ocena kvaliteta na osnovu kojeg Google odredjuje poziciju Vašeg oglasa.

Što imate veći Quality Score to ćete imati bolju poziciju uz nižu cenu oglašavanja. Ako je Vaš Quality Score nizak moraćete da ponudite dosta veću cenu kako biste prestigli konkurente.

Zato je naš savet da na tome poradite kako biste imali što bolji Quality Score, a samim tim i nižu cenu oglašavanja.

Ali vodite računa da landing stranica na koju Vaš oglas ide bude dobro optimizovana, jer se Vaši napori ne završavaju samo na dobrom oglasu. Pogledajte kako je neko iz Vaše branše to najbolje rešio. Ako želite uspešnu kampanju morate voditi računa o nekim stvarima koje ćemo pomenuti.

AdRank je jedna od njih i on odredjuje poziciju Vašeg oglasa. On se dobija tako što se pomnoži Vaša maksimalna cena i Quality Score.

Ko ima najbolji rezultat, taj je prvi na listi za oglašavanje!

Google Ads se zasniva na sistemu licitiranja. Jedan klik na oglas može vredeti nekoliko euro centi, ali može koštati i više od 1.000 eura po kliku.

Medjutim iznosi za reklamiranje za područje Srbije su još uvek sasvim normalni, pa nemojte se brinuti oko toga.

Postoji tri opcije za licitiranje, i to su:

  • CPC (cost per click). Ovde plaćate samo za klik na Vaš oglas

  • CPM (cost per mile). Ovde plaćate za 1.000 prikazivanja

  • CPE (cost per engagement). Ovde plaćate odredjeni iznos kada neko preduzme unapred odredjenu radnju sa Vašim oglasom.

Još nekoliko važnih stvari za Google Ads oglase

Vrlo je važno odabrati vrstu kampanje koja će Vam najviše odgovarati, a pomenućemo Vam neke od njih.

Po nama su najvažnije Search i Display kampanja.

Manje važne za većinu su još video, shopping, app. i smart kampanja. Ali to opet zavisi od Vaših proizvoda ili usluga i tu nije loše probati više opcija.

Search oglasi se baziraju na tekstu koji se prikazuje na rezultatima u okviru pretrage na Google-u.

Display oglasi se prikazuju u formi slika i prikazuju se unutar Google-ove Display mreže.

Još jedna važna stvar je Click through rate (CTR). To je procenat koji se dobija deljenjem broja osoba koje su kliknule na Vaš oglas i broja osoba kojima je prikazan Vaš oglas. Ovo je osnovna i vrlo važna metrika koja Vam puno toga može reći. Što je broj veći, to je Vaša kampanja ili oglas bolji.

Na osnovu samo ove metrike možete bukvalno odrediti koji je oglas uspešan, a koji treba izbaciti ili zameniti.

Na ovo se odmah naslanja Conversion rate (CVR). Ova metrika pokazuje koji procenat korisnika je preduzeo neku radnju videvši Vaš oglas.

UA menadžeri najčešće prate dve metrike:

  • Konverzije nakon instalacije

  • Konverzije nakon impresije

Postoji jedan dobar trik da bi Vaš oglas bio uočljiviji u odnosu na konkurenciju, a to je dodavanje ekstenzija.

Tako dopunjujete Vaš oglas dodatnim informacijama bez dodatnih troškova.

Mogu se dodati jedna od sledećih opcija:

  • Ponuda

  • Poziv

  • Lokacija

  • Link do web sajta

  • Link do aplikacije

Da li su bitne ključne reči (KeyWords) za Google Ads oglašavanje?

Pod ključna reč podrazumevamo ono što korisnik upiše pri pretrazi, na primer na Google-u. Google nakon toga vraća odredjen broj rezultata poredjanih po relevantnosti.

Ključne reči mogu biti Short Tail (jedna do dve reči) i Long Tail ( nekoliko reči). Na engleskom se za ključne reči kaže Keywords (KW). Pri izradi kampanje je važno uneti negativne ključne reči, odnosno reči za koje ne želite da trigeruju Vaš oglas.

Tako Vas Google neće prikazivati za ključne reči koje ste uneli kao negativne KW. Postoji još nekoliko finih podešavanja, ali ćemo o njima pisati u nekom drugom postu.

Istraživanje ključnih reči je podjednako važno kako za organsku pretragu tako i za oglase.

Mora se za obe pretrage uraditi savršena analiza kako bi što bolje odgovarale pretragama. Zato što u oba slučaja Google povezuje upite sa ključnim rečima koje ste odabrali.

Još jedna važna stvar je lokacija. Pri postavljanju kampanje moraćete da odaberete geografsko područje na kome će se Vaša reklama prikazivati. Zavisno od Vašeg posla to može biti grad, država ili region u našem slučaju.

Opet zavisi od proizvoda ili usluga koje pružate i koje možete dostaviti. Ako imate teretanu na Voždovcu u Beogradu, teritorija Beograda bi trebala da bude Vaš limit. Sve van njega je rasipanje budžeta.

Da znate da i Google vodi računa o tome pa će prikazati samo relevantne rezultate za upit koje je postavljen.

Google Ads remarketing i licitiranje!

Ovo je vrlo moćno oružje koje morate obavezno koristiti. Ključ je u tome da zasipate svojom reklamom korisnike koji su već bili na Vašem web sajtu. To se postiže kolačićima za praćenje koji registruju korisnika koji je bio na Vašoj web stranici, ali još nisu ostvarili bilo kakvu konverziju.

Zahvaljujući ovoj metodi Vaši oglasi će ih pratiti po celom internetu. Remarketing je vrlo efikasan, ali treba Vaš oglas korisnik da vidi više puta kako bi na kraju postao kupac. Ako ste se odlučili za reklamiranje na web-u, uzmite remarketing u ozbiljno razmatranje.

Nakon što postavite i podesite sve kampanje, vreme je za licitiranje. Morate dobro da analizirate ključne reči i koje su minimalne i maksimalne cene za njih koje je odredila Vaša konkurencija. Na osnovu toga pravite strategiju koja će zavisiti od Vaših ciljeva i budžeta.

Ovo je deo gde morate biti jako oprezni.

Google Ads dozvoljava da kreirate oglase koji će se deliti publici koju ste odabrali.

Postoje dve opcije za licitiranje:

  • Automatsko licitiranje. Ovde praktično Google vodi ceo posao i Vi ne morate ništa da brinete, sem o budžetu. I to je jedina stvar koju bismo Vam napomenuli u ovoj opciji. Jer Google će Vam mnogo brže potrošiti budžet nego u ručnom licitiranju.
  • Ručno licitiranje. Ovo je opcija koju mi uvek koristimo za naše klijente. Jeste mnogo teža za rad i zahteva puno vremena i analize, ali se višestruko isplati. Probajte obe opcije pa ćete shvatiti kolika može biti ušteda u ručnom licitiranju.

 

Kako se koristi Google Ads oglašavanje?

Ovde ćemo biti jako kratki, pa počnimo:

1. Otvorite svoj Google Ads račun. U gornjem desnom uglu pritisnite „ Počni odmah“ i prijavite se.

2. Unesite naziv preduzeća i Vašu web stranicu. Ovo je sledeća stranica, odmah posle prijave.

3. Odaberite cilj oglašavanja. Ovde imate četiri opcije: Ostvarite više poseta, ostvarite više pregleda na YouTube-u, ostvarite više poziva i ostvarite više prodaja na web stranici.

4. Napravite svoj oglas. Ovo je naredni korak. Zahteva kreativnost i dobro promišljene akcije. Imate puno tekstova o tome koji će Vam pomoći. Važno je napisati dobar tekst koji će biti primećen i na koji će se klikati.

5. Odaberite ključne reči. Na ovoj stranici ćete izabrati ključne reči koje će trigerovati Vaše oglase. Ako niste sigurni, Google će Vam dati predloge. Ako nemate iskustva sa njima, slobodno odaberite ono što Vam je Google predložio.

6. Postavite lokaciju Vašeg oglasa. Tu ćete odabrati na kojim lokacijama ili lokaciji će se Vaša kampanja ili oglas prikazivati.

7. Odredite svoj budžet. Ovde možete prihvatiti iznos koji Vam Google predlaže ili možete uneti ručno iznos koji ste spremni da potrošite na Google oglašavanje.

8. Potvrdi plaćanje. Ovde navodite podatke koji su potrebni Google-u da skine sredstva koja ste potrošili u kampanji. Sredstva se skidaju jednom mesečno ili kada dostignete odredjeni limit.

To je to, kreirali ste svoju kampanju na Google-u. Ali ovo je najkraća moguća verzija.

U stvarnom životu to traje mnogo duže, pogotovu ako koristite neke napredne metode.

A to ne zna da uradi puno ljudi koji su početnici i objavljuje oglase na Google-u.

Još par stvari koje morate da uradite za Google Ads oglašavanje!

Krenuli bismo prvo od:

  • Povezivanje sa Google Analytics računom. Pošto UA prestaje sa radom tokom 2023. godine, otvorite obavezno GA4 račun. Tako ćete uvezati reklamiranje u GA4 pa ćete moći da pratite i analizirate sve dogadjaje na Vašem web sajtu sa ove stranice.

    Ako želite još preciznije i bolje rezultate, predlažemo Vam da razmislite o otvaranju računa na Google Tag Manager-u (GTM).

  • Dodavanje UTM kodova. Ovo je odlična stvar jer će Vam UTM kodovi reći koja je ponuda ili oglas dovela do konverzije. Tako ćete moći vrlo efikasno moći da pratite svoje kampanje. UTM kodovi olakšavaju optimizaciju Vaših Google oglasa i mogu Vam dati vrlo jasne podatke. Možete ih dodati ručno uz pomoć Google-ovog UTM builder-a.

    Još bolje je dodati UTM kodove kada postavljate kampanju na Google Ads-u, tako da ih ne morate dodavati ručno za svaki URL oglasa.

  • Postavite praćenje konverzija. Ovako ćete dobiti tačne podatke koliko ste klijenata ili potencijalnih klijenata stekli svojim oglasnim kampanjama. Ovo nije obavezno za postavljanje, ali će Vam omogućiti da još bolje pratite prodaju ili neku drugu aktivnost na Vašoj web stranici.

Zaključak

Nadamo se da sada znate kako da postavite oglas na Google Ads-u. Ako niste sigurni, probajte, nije teško ispraviti.

Ako želite ozbiljnu reklamnu kampanju, potražite neku dobru agenciju. Njihovi troškovi su oko 10% za neke veće kampanje, a verujte da će oglas koji oni postave biti bar 20% jeftiniji nego što ćete Vi to uraditi.

Da ne govorimo o ključnim rečima, pisanju oglasa i još puno toga. Ako ipak želite sami da postavite oglas na Google-u, ovo su naših 7 saveta:

 

1. Imajte jasan cilj.

2. Kreirajte dobru landing stranicu za Vaš oglas.

3. Koristite najbolje ključne reči.

4. Neka proces izrade bude automatizovan.

5. Obavezno koristite ekstenzije pri objavi oglasa.

6. Ne zaboravite na negativne ključne reči.

7. Merite i gledajte uvek da poboljšate svoju marketinšku strategiju.

Nadamo se da Vam je sada jasnije zašto biste trebali da primenite Google Ads oglašavanje u Vašem poslu. Koristite savete koje smo Vam dali i nemojte odustati ako ne uspe baš iz prve.
Jer ne postoji ništa što se ne može prodati na Google-u. Samo je pitanje da li ste došli do Vaše publike.
Možda treba samo malo više rada i eksperimentisanja.
Ako budete koristili sve ovo što smo Vam naveli u ovom tekstu, nema razloga da ne uspete!